Een dag bij ons op school
Bij ons op school is er structuur in de klas en leren kinderen al vroeg om zelf te plannen. Zo werken we met een planbord en met dag- en weektaken: kaarten geven het ritme van de dag aan en op het bord hangt een weekrooster. We beginnen en eindigen de dag gezamenlijk, er is ruimte voor een gebed, lied of verhaal.
We werken met dobbelstenen. Bij een rode dobbelsteen werken kinderen zelfstandig. Bij groen is er ruimte voor overleg en samenwerking. Staat de dobbelsteen op een ?, dan is er een hulpvraag. Kinderen in de hogere groepen kijken veelal hun eigen werk na, waardoor ze inzicht krijgen in hun eigen prestaties.
Toch kan iedere dag ook weer anders zijn. Ons onderwijs is gevarieerd en afgestemd op de behoefte van het kind. Kinderen bepalen hun eigen doelen en kiezen zelf waaraan ze willen werken. Uiteraard binnen de kaders; de basis is bij ons op orde. Vanaf groep 4 werken kinderen met tablets. Hierdoor kunnen we nog beter aansluiten op het niveau en de (leer)behoefte van ieder kind.
‘Bij ons mag je zijn wie je bent. Wij zien wat jij kunt!’
We bieden veel verschillende activiteiten aan zodat kinderen zich in de breedte ontwikkelen. We kijken verder dan onze school. Zo gaan wij met de trein naar een museum en hebben we een uitgebreid cultuurplan. Diversiteit, keuzevrijheid en aansluiten op de wensen en behoeftes van onze leerlingen zijn daarin leidend.